zondag 18 juli 2010

Toscane - laatste dag Garetto

Helaas onze laatste dag in Toscane. Zoals ik me had voorgenomen, weer heel vroeg opgestaan, om kwart voor 6 liep ik beneden aan de heuvel in het bloemenveldje. De haan was al wakker dit keer, maar ik zag wel een ree weg sprinten. Mooi gezicht.

Helaas geen vlinder te zien. Het is echt een omschakeling, normaal gesproken ben ik gefocused (weet niet of je dat zo schrijft) op alles wat fladdert, maar nu fladdert er niets en moet ik dus tussen de bloempjes en het graan enz. speuren. Ik zag echt geen enkele vlinder.

Dus toen maar wat andere zaken op de foto vastgelegd, zoals een sabelsprinkhaan, een spin, een bloempje.





En ineens zag ik een prachtig vlindertje op een bloempje zitten Mooi toch?




En toen wist ik dus waar ik moest zoeken. Er zat een mooi blauwtje op een stengel.



 
En ook een zandoogje. Prachtig tegen het licht in.



Toen ik weer naar boven wilde klimmen om een duik in het zwembad  zag ik dit mooie zwartwitte vlindertje zitten, met zijn vleugels wijd open om snel op te warmen.



Ik had het nu wat langer volgehouden (want water mee naar beneden genomen) maar rond 8 uur was ik toch wel weer doorgezweten. Maar weer heel zachtjes een duik in het zwembad doet wonderen. :) Na een uurtje werd Herbert ook wakker en hebben we bakkie koffie gedaan op het terras.

Voor José van BonoVivo heb ik nog wat fotos van het zwembad met de overkapping gemaakt.


En aan het eind van de middag zijn we nog in de buurt aan toeren geweest.




Op de terugweg van Chianni naar Garette ook nog even gestopt. In de verte zie je ons huis liggen. Prachtig hé op die heuvel. Links van het huis (dus voor de kijker rechts) zie je het bloemenveldje, wat tot naar beneden achter de bomen loopt.




Nu nog even genieten van de laatste avond hier en morgenochtend weer op pad voor de reis naar huis.

Slaap lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.