donderdag 15 juli 2010

Toscane - Volterra

Vandaag alweer donderdag. Dus maar eens de balans opgemaakt van wat we allemaal nog willen zien in Toscane. Natuurlijk willen we graag naar Florence, maar na de hitte en het zweten in Pisa, zien we het niet zo zitten om met deze temperatuur in een stad te lopen. Ook hebben we Luca, Volterra, Sienna en natuurlijk het strand nog op ons verlanglijstje staan.
We hebben  besloten om in ieder geval niet naar Florence te gaan in deze vakantie, we moeten dus nog een keer terug naar Toscane (wat erg)(NOT) hihi. Luca is bijna anderhalf uur rijden...dus vandaag maar gekozen voor Volterra. Dat is een half uurtje rijden en schijnt erg mooi te zijn. Pas aan het eind van de dag gaan we daar naar toe. Dus tja, wat doe je dan de rest van de dag???? Ik kan niet alles hier neerschrijven, maar uuuh lezen, luieren, spelen met de nieuwe iPad, nagels lakken, macrofoto's maken.

Er vliegen zoveel prachtige vlinders op het veldje naast het huis, eigenlijk te veel. In nederland zie ik een vlinder en daar ga ik op mn gemakkie kijken waar tie gaat zitten en dan ga ik voorzichtig foto's maken. Als ik hier een vlindertje volg, dan zie ik alweer een andere, die ik dan volg, maar ja, dan zie ik weer een andere.... Ook zijn ze heel beweeglijk, dus misschien moet ik er dan toch maar eens aan om erg vroeg mn bed uit te gaan morgen...




Deze kleine gast wilde het huis in:

Eind van de middag dus op pad naar Volterra. Uit de wikipedia: Volterra is een Italiaanse stad in Toscane, in de provincie Pisa. De stad werd gesticht door de Etrusken en ligt op een heuvel met uitzicht op de heuvels in de omgeving. De stad heeft 11.000 inwoners en trekt veel toeristen.

Inderdaad leuk, gemoedelijk dorpje, en toen wij er waren (eind van de dag) niet heel veel toeristen.







 
Onderweg nog hier en daar gestopt voor het maken van foto's. Helaas is het al een paar dagen heiïg weer, maar het blijft prachtig hier in de heuvels van Toscane.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.